Určitě jste se již setkali se zákazníkem, který má své pobočky rozesety po celé zemi. Každá lokalita má své vlastní připojení k ITSP, ať už je jakékoliv a požadavek na Vás zní: Je možné propojit všechny ústředny na našich lokalitách tak, abychom si v rámci poboček dokázali volat v rámci VoIP a zadarmo? Odpověď zní ANO! Pojďme se tedy na možné řešení podívat.

Řešení je spousta a mezi to nejpoužívanější patří tzv. SIP trunking, tedy propojení ústředny s tou další pomocí SIP trunku a následovné směrování odchozích i příchozích hovorů v rámci dvou ústředen.

Na první pohled se zdá toto řešení jako jednoduché a intuitivní (a ono opravdu je), ale potíže nastávají v případě, že potřebujete spojit tři a více ústředen. Je totiž nutné poté na každí z lokalit vytvářet spojení na všechny lokality, a tím pádem se Vám ze směrování příchozích a odchozích hovorů stane peklo. To nemluvíme o tom, že každá z ústředen musí být správně NATována a vy, jako administrátor, musíte na každém z routerů nastavit správně směrování portů Hotové schéma takového zapojení pak může vypadat následovně:


Díky funkci Multisite Interconnect, kterou naleznete na nových ústřednách Yeastar řady S, můžete toto nastavení propojení realizovat mnohem snadněji a rychleji. Stačí si jednu z ústředen nastavit jako HQ (master). Na této ústředně poté vytvoříte tzv. account trunky na ostatní pobočky (branche) a nastavíte u nich provolby interních klapek.

Nastaveni ustredny_multisite


Dle obrázku výše máme nyní připraven rozsah pro hlavní ústřednu a dvě pobočky. Nyní se tedy stačí přihlásit ke každé z poboček a spustit na ni tuto funkci také, ovšem v režimu Branch. Tady je nastavení ještě jednodušší, protože stačí pouze zadat ID a heslo, které jste si vytvořili v HQ.


Díky této funkci pak následné schéma může vypadat následovně, přičemž každá z ústředen může mít stále své vlastní připojení k ITSP a být plně funkční v případě výpadku HQ:

Schéma propojení více lokalit ústřednami



Porovnat produkty: 0